.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
15 ميليون جوان آماده ازدواج در كشور
افزايش تجملات، فاصله گرفتن خانواده‌ها از هم، اهميت يافتن موضوع‌هاي فرعي مانند خدمت سربازي پسران و تحصيلات عالي دختران و پيچيدگي اداره معيشت و زندگي را از جمله مسايلي دانست كه در راه بررسي ازدواج نيازمند توجه است...
15 ميليون جوان آماده ازدواج در كشور

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان كشور گفت: 15 ميليون جوان مجرد و آماده ازدواج در كشور وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حاج علي‌اكبري بعد از ظهر امروز در هم‌انديشي روحانيون و جوان ياوران گيلان در مهديه رشت افزود: ازدواج جوانان از موضوع‌هاي درجه اول كشور است كه هنوز به اهميت آن توجه نشده است.
وي با اشاره به آموزه‌هاي ديني در خصوص ازدواج تصريح كرد: توسعه كشور بايد توسعه خانواده‌مدار باشد و مقام معظم رهبري نيز معتقدند ازدواج به عنوان خاستگاه تشكيل خانواده بايد در صدر اهتمام مسئولان كشور و مورد توجه جامعه باشد.
حاج علي‌اكبري اظهار داشت: اميدواريم برنامه پنجم سازندگي كشور كه در مسير چشم‌انداز 20 ساله حركت مي‌كند، مسئله خانواده و ازدواج را مورد توجه قرار دهد.
رئيس سازمان ملي جوانان كشور با تأكيد بر لزوم هوشيارسازي عمومي در زمينه ازدواج، سياست سازمان ملي جوانان در سال 87 را توجه به اين رويكرد عنوان كرد و افزود: در بحث ازدواج جوانان بايد به همه ابعاد از جمله تشويق جوانان، توسعه زيرساخت‌هاي حقوقي و قانوني، آگاه‌سازي، تشكيل نهادهاي اجتماعي، حمايت از خانواده و موانع فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي اين بخش توجه كرد.
وي بيشترين گروه سني كشور را جوانان 23 تا 24 ساله ذكر كرد و گفت: بايد به مقتضيات جوانان توجه شده و ازدواج را پاسخي به مجموعه نيازهاي آنان دانست.
حاج علي‌اكبري خاطرنشان كرد: 12 ميليون جوان مجرد آماده ازدواج در كشور وجود دارد و 3 ميليون جوان نيز از زمان ازدواجشان گذشته است.
به گفته وي 841 هزار ازدواج در سال گذشته به ثبت رسيده است و اگر در سال يك ميليون و 200 هزار ازدواج رخ دهد، طي 4 تا 5 سال آينده وضعيت ازدواج جوانان در كشور مطلوب مي‌شود.
رئيس سازمان ملي جوانان كشور هدف دشمنان انقلاب را نابودي خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: هزاران سايت و شبكه تلويزيوني وظيفه دارند با رواج بي‌بند و باري، بي‌حيايي و بي‌عفتي در جامعه ذخيره اصلي جامعه يعني خانواده‌ها را به تباهي بكشانند و بايد بدون تأخير تدبير صحيحي در اين زمينه انديشيده شود.
حاج علي‌اكبري افزايش تجملات، فاصله گرفتن خانواده‌ها از هم، اهميت يافتن موضوع‌هاي فرعي مانند خدمت سربازي پسران و تحصيلات عالي دختران و پيچيدگي اداره معيشت و زندگي را از جمله مسايلي دانست كه در راه بررسي ازدواج نيازمند توجه است.
وي توجه به كيفيت زندگي در كنار كميت آن را ضروري توصيف كرد و افزود: مردم بايد در بخش‌هاي مختلف از جمله آگاهي رساني، تسهيلات و خدمات به ميدان بيايند و همه در كنار دولت و مسئولان براي موضوع ازدواج در حد توان معنوي و مادي خود تلاش كنند.
رئيس سازمان ملي جوانان گيلان نيز در اين هم‌انديشي با تأكيد براينكه ازدواج به عنوان عامل آرامش و قوام جامعه نبايد دستخوش آسيب شود، گفت: هدف از برگزاري جلسات و همايش‌هاي عمومي در زمينه ازدواج برانگيختن دغدغه و حساسيت مردم و مسئولان و فرهنگ‌سازي ازدواج‌هاي آسان، آگاهانه، به هنگام و پايدار است.
حجت‌الاسلام سعيد مهدوي خاطرنشان كرد: برخي از توهمات فرهنگي مردم را در زمينه ازدواج جوانان دچار مشكل كرده كه نيازمند الگوسازي مناسب است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.